Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(21)
Forma i typ
Książki
(21)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(21)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(5)
WP130 (św. Wincentego 85)
(16)
Autor
Izdebska Jadwiga
(5)
Karpińska Anna (1958- )
(3)
Sosnowski Tomasz
(2)
Bajko Marcin (literaturoznawca)
(1)
Bajkowski Tomasz
(1)
Bielecka Elżbieta (socjologia)
(1)
Cichocki Andrzej (pedagogika)
(1)
Citko Katarzyna (1960- )
(1)
Dakowicz Andrzej
(1)
Józefowicz Anna (filologia polska)
(1)
Korotkich Krzysztof
(1)
Korzeniecka-Bondar Alicja
(1)
Kryńska Elwira Jolanta (1956- )
(1)
Misiejuk Dorota
(1)
Nikitorowicz Jerzy (1951- )
(1)
Parfieniuk Irena
(1)
Sakowicz-Boboryko Agnieszka
(1)
Sawicki Krzysztof (pedagogika)
(1)
Sobecki Mirosław
(1)
Suplicka Agnieszka
(1)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(1)
Wróblewska Monika (psychologia)
(1)
Wróblewska Urszula (1979- )
(1)
Ławski Jarosław (1968- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(13)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko
(3)
Socjologia
(3)
Dzieci
(2)
Edukacja medialna
(2)
Internet
(2)
Pedagogika
(2)
Rodzina
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Antropologia społeczna
(1)
Białorusini za granicą
(1)
Dorosłość
(1)
Dorośli
(1)
Dydaktyka
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Kobieta wiejska
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Litwini za granicą
(1)
Macierzyństwo
(1)
Małżeństwo
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nokturn (lit.)
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Postmodernizm
(1)
Probacja (prawo)
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Regiony przygraniczne
(1)
Reklama telewizyjna
(1)
Rodzina wiejska
(1)
Rola społeczna
(1)
Rozwój osobowości
(1)
Szkolnictwo
(1)
Transgresja (psychologia)
(1)
Twórczość
(1)
Uniwersytety i uczelnie
(1)
Więźniowie
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Świadomość narodowa
(1)
Temat: czas
1989-
(5)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(2)
Literatura polska
(1)
Monografia
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Młodzież wobec własnej tożsamości * Wioleta Danilewicz * Co jest w życiu ważne? Młodzi Polacy w świecie „nowych wspólnot” * Jolanta Muszyńska * Kreowanie społecznej rzeczywistości współczesnej młodzieży. Lokalny wymiar konstruowania tożsamości * Tomasz Bajkowski * Role społeczne współczesnej młodzieży * Mirosław Kowalski, Daniel Falcman * Między tożsamością a podmiotowością – w kierunku teorii edukacyjnej (refleksje oparte na koncepcji Charlesa Taylora) * Młodzież wobec edukacji * Alicja Korzeniecka-Bondar * „Czas drukowania świadectw”, czyli czerwcowy czas szkolny. O szkolnej grze pozorów * Anita Famuła-Jurczak * Między akceptacją a dystansem. Młodzież wobec roli ucznia * Paulina Forma * „Trudna szkoła – trudny okres” – zrozumieć gimnazjalistę * Tomasz Sosnowski * Kulturalna (medialna) przestrzeń współczesnej młodzieży * Marian Zdzisław Stepulak * Relacje interpersonalne w systemie rodzinnym młodzieży studiującej * Młodzież wobec uniwersaliów kulturowych * Krzysztof Sawicki * Młodzież a zachowania dewiacyjne z perspektywy teorii reakcji społecznej * Krzysztof Zajdel * Praktyki kulturowe współczesnej młodzieży gimnazjalnej, działania kontrkulturowe * Ewa Bielska * Młodzież o tożsamości LGBT w społeczeństwie heteronormatywnym. Problemy coming outu a opór * Zbigniew Rudnicki * Młodzież i śmierć w kulturze młodości * Wojciech Siwak * Kultura 2.0 jako przestrzeń współczesnej młodzieży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17100 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Przegląd prac teoretycznych i badawczych Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku."(...) Zagrożenia i wyzwania. Czym są dla nas, zagubionych w kosmosie rządzonym "zasadą maksymalizacji zróżnicowania". Szukając wyrazów bliskoznacznych dla pojęcia ``zagrożenie" napotkać możemy określenia takie jak: niebezpieczeństwo, groźba, ryzyko, a nawet zguba. Tropiąc analogie "wyzwania" odnajdziemy: szansę, możliwości, perspektywę, widoki (zawsze na coś), wreście także - nadzieję. Jakaż rozpiętość rysuje się pomiędzy groźbą zguby a perspektywą nadziei! A jednak ów dychotomiczny podział jest możliwy do przekroczenia: oba stanowiska łączy nic porozumienia, dająca szansę przezwyciężenia własnych ograniczeń i przejścia od jednej strefy do drugiej".Ze ustępu Katarzyny Citko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2081, 393 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2042 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2043 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51501 (1 egz.)
Kaucja: 25,23 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [240]-254.
"Rozprawa (...) stanowi obszerne studium pedagogiczno-historyczne, oparte na pracochłonnej analizie wielu źródeł dotyczących rodziny wiejskiej w Drugiej Rzeczpospolitej. Głównym zaś przedmiotem swojej pracy uczyniła Autorka sytuację życiową kobiety wiejskiej - matki, koncentrując się na roli społecznej, jaką miała ona do spełnienia. (...) Temat rozprawy, jego ujęcie mieści się w obszarze zainteresowań nauk pedagogicznych - historii wychowania, nauk historycznych, socjologii, kulturoznawstwa. Przyjęta przez Autorkę określona strategia analizy tematu charakterystyczna jest dla badań prowadzonych w obrębie historii wychowania. (...) Temat pracy jest ważny w sensie poznawczym i praktycznym, społecznym i pedagogicznym, a praca jest próbą ukazania portretu kobiety-matki w rodzinie wiejskiej w okresie międzywojennym, miejsca, jakie ona zajmowała w tym środowisku i roli jaką spełniała. W literaturze przedmiotu nie ma wyczerpujących opracowań na ten temat". Z recenzji prof. dr hab. Jadwigi Izdebskiej "Problemy badawcze, którymi zajęła się Autorka skoncentrowane zostały wokół: kwestii ekonomiczno-społecznych rodziny wiejskiej w II R.P. i prezentowanego przez nią poziomu świadomości; dążenia do osiągnięcia statusu matki gospodyni; ról społecznych matek pełnionych w odniesieniu do innych członków rodziny; sposobów socjalizowania młodego pokolenia i wprowadzania go w świat tradycji i kultury narodu. (...) Ważnym celem, który zakreśliła sobie Autorka jest pytanie o umiejętność skorzystania współcześnie z doświadczeń pokolenia kobiet okresu międzywojennego, w kształtowaniu swoich relacji z potomstwem i dbaniu o swoją pozycję w rodzinie i społeczeństwie (...). Mocną stroną prezentowanej rozprawy jest bibliografia, zwłaszcza zaś wykorzystanie źródeł prasowych, które mają niepowtarzalny walor "łapania przejawów życia społecznego na gorąco". Autorka przewertowała pięćdziesiąt dwa tytuły czasopism wychodzących w okresie międzywojennym w Polsce i adresowanych do kobiet, prezentujących różny status zawodowy. Kwerendą objęto również czasopisma oświatowe ("Praca Oświatowa", "Przedszkole", "Rocznik Pedagogiczny") a także branżowe ("Organizacja Gospodarstwa Domowego", "Przodownica"), czy też regionalne ("Przegląd Kresowy", "Białostockie Nowiny"). (...) Część bibliografii stanowią wspomnienia i pamiętniki. Autorka wykorzystała także literaturę piękną w tym utwory takich znanych pisarzy jak: Tadeusza Boya Żeleńskiego, Jalu Kurka, czy Marii Kuncewiczowej". Z recenzji prof. dr hab. Hanny Markiewiczowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56341 (1 egz.)
Kaucja: 22,22 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 350 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 249-262.
Rozdział 1. * Powody naukowej predylekcji * 1. Rozmiary niepowodzeń szkolnych * 2. Aktualność zagadnienia i ważność problemu * 3. Stałość, naturalność i względność niepowodzeń * 4. Uwarunkowania procesu kształcenia w XXI wieku * 5. Zmiana filozofii edukacyjnej * 6. Dyferencjacja procesu kształcenia * 7. Wizja nowego modelu procesu kształcenia * 8. Zagrożenia i złożoności współczesnego świata * 9. Uczelnie wyższe spadkobiercami niepowodzeń szkolnych * 10. Powód natury osobistej * Rozdział 2. * Kierunki naukowej eksploracji * 1. Zasięg niepowodzeń szkolnych * 2. Przyczyny niepowodzeń szkolnych * 3. Zapobieganie niepowodzeniom szkolnym * 4. Skutki niepowodzeń szkolnych * 5. Reinterpretacja pojęcia „niepowodzenia szkolne” * Rozdział 3. * Nowe pola badawcze. Obszary poznawcze z pogranicza niepowodzeń szkolnych * 1. Koincydencja niepowodzeń dydaktycznych i wychowawczych * 2. Sytuacje trudne w środowisku szkolnym a uczniowskie niepowodzenia * 3. Niepowodzenia szkolne źródłem negatywnych przeżyć, depresji, czynów suicydalnych * 4. Mechanizmy barierotwórcze w edukacji a niepowodzenia szkolne * 5. Teoria naznaczenia wobec ucznia z niepowodzeniami szkolnymi * Rozdział 4. * Człowieczy los naznaczony niepowodzeniami * 1. Niepowodzenia szkolne w biografii osób pozbawionych wolności * 2. Niepowodzenia szkolne w biografii żołnierzy zasadniczej służby wojskowej * 3. Niepowodzenia szkolne w biografii dzieci beneficjentów pomocy społecznej * Rozdział 5. * Neurodydaktyka wobec niepowodzeń szkolnych. * Neurodydaktyka — perspektywą na sukces w uczeniu (się) * 1. Wykorzystanie możliwości całego mózgu w procesie kształcenia * 2. Wykorzystanie wszystkich składników pięcioczynnikowego modelu WSWS * 3. Kompleksowe wykorzystanie systemów reprezentacyjnych WAK * 4. Dostosowanie strategii nauczania do stylów uczenia się * 5. Stwarzanie okazji do rozwijania wszystkich typów inteligencji * * Rozdział 6. * Marzenia o szkole bez niepowodzeń * 1. Marzenia o przywróceniu szkole jej prymarnego sensu * 2. Marzenia o realizowaniu prawa dziecka do nauki * 3. Marzenia o zmianie sposobu organizowania pracy dydaktycznej i oceniania osiągnięć szkolnych * 4. Marzenia o optymalnych sposobach przeciwdziałania różnym postaciom i przejawom niepowodzeń * Zakończenie * Bibliografia * Spis rycin i wykresów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17843 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4345 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Czarny Romantyzm)
Indeks.
Streszcz. fr., wł., niem.
Przewodni temat rozważań, jakim jest noc w literaturze i kulturze, pozwolił przyjrzeć się nie tylko losom i przekształceniom motywu literackich XIX i XX wieku, ale przede wszystkim stał się asumptem do ukazania zmian, jakie w ostatnich dwóch stuleciach dokonały się świadomości sposobie myślenia o człowieku i świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54963 (1 egz.)
Kaucja: 30,00 zł
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 374 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6274 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4812, 4423 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Andrzej Cichocki * Wczesna edukacja i opieka nad dzieckiem w Europie: zmniejszanie nierówności społecznych i kulturowych w raportach Eurydice * Andrzej Cichocki * Priorytety edukacji i kompetencje organizacyjne ich realizatorów (w kontekście inicjatyw międzynarodowych raportów edukacyjnych) * Janina Uszyńska-Jarmoc * Reggio Emilia – alternatywny model wczesnej edukacji * Jolanta Szada-Borzyszkowska * Burza nad sześciolatkiem * Anna Kienig * Funkcjonowanie emocjonalno-społeczne dzieci 6-letnich w klasie I szkoły podstawowej * Elżbieta Jaszczyszyn * Dziecięca gotowość do czytania – podstawy teoretyczne i metodyczne * Małgorzata Głoskowska-Sołdatow * Motywacja do nauki a samoocena uczniów klas trzecich * Zofia Redlarska, Emilia Jakubowska * Wartości baśni w edukacji małego dziecka – tajemnice czasu * Barbara Dudel * O wybranych problemach edukacji matematycznej w klasach młodszych * Katarzyna Nadachewicz * Podstawy metodyki wychowania fizycznego – wybrane elementy * Andrzej Cichocki * Studia podyplomowe nauczycieli szansą przebudowy praktyki oświatowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17099 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1535 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 225-274. Indeksy.
Streszcz. ang. Spis treści także ang.
ROZDZIAŁ 1 * Małżeństwo jako związek kobiety i mężczyzny * 1. Początki relacji kobiet i mężczyzn * 2. Małżeństwo w znaczących okresach historycznych * 2.1. Okres preindustrialny * 2.2. Okres industrialny * 2.3. Okres postindustrialny * 3. Wybrane uwarunkowania relacji małżeńskich * 3.1. Aktywność zawodowa * 3.2. Bezrobocie * 3.3. Migracje zarobkowe * 3.4. Mediatyzacja życia rodzinnego * 3.5. Uzależnienia * 4. Typowe współczesne modele małżeństw * 4.1. Małżeństwa tradycyjne * 4.2. Małżeństwa egalitarno-partnerskie * 4.3. Małżeństwa dwu-karier * ROZDZIAŁ 2 * Powodzenie małżeństwa oczekiwaniem obojga małżonków * 1. Związek małżeński w cyklu życia jednostki * 2. Najważniejsze motywy zawierania związków małżeńskich * 2.1. Miłość * 2.2. Partnerstwo * 2.3. Stabilizacja życiowa * 2.4. Atrakcyjność fizyczna i seksualna * 2.5. Ucieczka w małżeństwo * 3. Różne sposoby rozumienia jakości relacji małżeńskiej * 4. Wybrane uwarunkowania powodzenia małżeństwa * 4.1. Czynniki jednostkowe działające przed zawarciem związku małżeńskiego * 4.2. Czynniki jednostkowe działające po zawarciu związku małżeńskiego * 4.3. Czynniki relacyjne działające przed zawarciem związku małżeńskiego * 4.4. Czynniki relacyjne działające po zawarciu związku małżeńskiego * 5. Małżeństwo i rodzina upragnionymi wartościami młodego pokolenia * ROZDZIAŁ 3 * Związek małżeński w ujęciu transgresyjnym * 1. Bliskie relacje interpersonalne w ujęciu głównych teorii psychologicznych * 1.1. Behawioryzm * 1.2. Psychoanaliza * 1.3. Psychologia humanistyczna * 1.4. Psychologia poznawcza * 2. Psychotransgresjonizm – nowe spojrzenie na ludzką psychikę * 2.1. Granice i ich przekraczanie * 2.2. Zachowania ochronne i transgresyjne * 2.3. Główne rodzaje transgresji * 2.4. Sieciowa teoria osobowości * 2.4.1. Psychon poznawczy (PP) * 2.4.2. Psychon instrumentalny (PI) * 2.4.3. Psychon motywacyjny (PM) * 2.4.4. Psychon emocjonalny (PE) * 2.4.5. Psychon osobisty (PO) * 3. Konstruktywne i destruktywne transgresje małżeńskie * 4. Transgresyjne ujęcie powodzenia małżeństwa * ROZDZIAŁ 4 * Operacjonalizacja sieciowej teorii osobowości (STO) * 1. Osobowość jako sieć psychonów * 2. Operacjonalizacja psychonu poznawczego (PP) * 3. Operacjonalizacja psychonu instrumentalnego (PI) * 4. Operacjonalizacja psychonu motywacyjnego (PM) * 5. Operacjonalizacja psychonu emocjonalnego (PE) * 6. Operacjonalizacja psychonu osobistego (PO) * ROZDZIAŁ 5 * Strategia badań własnych * 1. Problem pracy, hipotezy i pytania badawcze * 2. Metody badań * 2.1. Kwestionariusz Dobranego Małżeństwa (KDM-2) * 2.2. Skala Transgresji * 2.3. Kwestionariusz Wiedzy o Współmałżonku * 2.4. Skala inteligencji ogólnej – APIS-Z * 2.5. Test Indywidualnych Potrzeb * 2.6. Dyferencjał semantyczny * 2.7. Test Świadomych Osobistych Przekonań * 3. Sposób przeprowadzenia badań * 4. Opis badanych grup * ROZDZIAŁ 6 * Potencjalna moc i powiązania pomiędzy poszczególnymi psychonami badanych typów małżonków * 1. Potencjalna moc poszczególnych psychonów czterech typów badanych żon * 1.1. Psychon poznawczy badany Kwestionariuszem Wiedzy o Współmałżonku * 1.2. Psychon instrumentalny badany skalą inteligencji ogólnej APIS-Z * 1.3. Psychon motywacyjny badany Testem Indywidualnych Potrzeb * 1.4. Psychon emocjonalny badany dyferencjałem semantycznym * 1.5. Psychon osobisty badany Testem Świadomych Osobistych Przekonań * 2. Potencjalna moc poszczególnych psychonów czterech typów badanych mężów * 2.1. Psychon poznawczy badany Kwestionariuszem Wiedzy o Współmałżonku * 2.2. Psychon instrumentalny badany skalą inteligencji ogólnej APIS-Z * 2.3. Psychon motywacyjny badany Testem Indywidualnych Potrzeb * 2.4. Psychon emocjonalny badany dyferencjałem semantycznym * 2.5. Psychon osobisty badany Testem Świadomych Osobistych Przekonań * 3. Powiązania pomiędzy poszczególnymi psychonami badanych małżonków * 3.1. Powiązania pomiędzy psychonami czterech typów badanych żon * 3.2. Powiązania pomiędzy psychonami czterech typów badanych mężów * ROZDZIAŁ 7 * Analiza porównawcza potencjalnej mocy psychonów badanych małżonków transgresyjnych i zachowawczych zadowolonych i niezadowolonych ze swojego związku * 1. Zawartość psychonu poznawczego * 1.1. Poziom wiedzy na temat współmałżonka żon transgresyjnych zadowolonych i niezadowolonych z małżeństwa * 1.2. Poziom wiedzy na temat współmałżonka żon zachowawczych zadowolonych i niezadowolonych z małżeństwa * 1.3. Poziom wiedzy na temat współmałżonki mężów transgresyjnych zadowolonych i niezadowolonych z małżeństwa * 1.4. Poziom wiedzy na temat współmałżonki mężów zachowawczych zadowolonych i niezadowolonych z małżeństwa * 2. Zawartość psychonu instrumentalnego * 2.1. Poziom inteligencji ogólnej żon transgresyjnych zadowolonych i niezadowolonych z małżeństwa * 2.2. Poziom inteligencji ogólnej żon zachowawczych zadowolonych i niezadowolonych z małżeństwa * 2.3. Poziom inteligencji ogólnej mężów transgresyjnych zadowolonych i niezadowolonych z małżeństwa * 2.4. Poziom inteligencji ogólnej mężów zachowawczych zadowolonych i niezadowolonych z małżeństwa * 3. Zawartość psychonu motywacyjnego * 3.1. Siła potrzeb psychicznych żon transgresyjnych zadowolonych i niezadowolonych z małżeństwa * 3.2. Siła potrzeb psychicznych żon zachowawczych zadowolonych i niezadowolonych z małżeństwa * 3.3. Siła potrzeb psychicznych mężów transgresyjnych zadowolonych i niezadowolonych z małżeństwa * 3.4. Siła potrzeb psychicznych mężów zachowawczych zadowolonych i niezadowolonych z małżeństwa * 4. Zawartość psychonu emocjonalnego * 4.1. Przesunięcie afektywne żon transgresyjnych zadowolonych i niezadowolonych z małżeństwa * 4.2. Przesunięcie afektywne żon zachowawczych zadowolonych i niezadowolonych z małżeństwa * 4.3. Przesunięcie afektywne mężów transgresyjnych zadowolonych i niezadowolonych z małżeństwa * 4.4. Przesunięcie afektywne mężów zachowawczych zadowolonych i niezadowolonych z małżeństwa * 5. Zawartość psychonu osobistego * 5.1. Poziom świadomych osobistych przekonań (poczuć) żon transgresyjnych zadowolonych i niezadowolonych z małżeństwa * 5.2. Poziom świadomych osobistych przekonań (poczuć) żon zachowawczych zadowolonych i niezadowolonych z małżeństwa * 5.3. Poziom świadomych osobistych przekonań (poczuć) mężów transgresyjnych zadowolonych i niezadowolonych z małżeństwa * 5.4. Poziom świadomych osobistych przekonań (poczuć) mężów zachowawczych zadowolonych i niezadowolonych z małżeństwa * 6. Zadowolenie z małżeństwa a potencjalna moc poszczególnych psychonów * 6.1. Zadowolenie z małżeństwa a poziom wiedzy na temat współmałżonka * 6.2. Zadowolenie z małżeństwa a poziom inteligencji * 6.3. Zadowolenie z małżeństwa a siła potrzeb psychicznych * 6.4. Zadowolenie z małżeństwa a przesunięcie afektywne * 6.5. Zadowolenie z małżeństwa a świadomość osobistych przekonań (poczuć) * 7. Wyróżnione typy małżonków a zadowolenie z małżeństwa ich współmałżonków * 7.1. Typy żon a zadowolenie z małżeństwa ich mężów * 7.2. Typy mężów a zadowolenie z małżeństwa ich żon * ROZDZIAŁ 8 * Podsumowanie i interpretacja uzyskanych wyników * 1. Czynniki psychologiczne wpływające na zadowolenie z małżeństwa żon * 2. Czynniki psychologiczne wpływające na zadowolenie z małżeństwa mężów * 3. Podstawowe uwarunkowania psychologiczne powodzenia małżeństwa – ku syntezie * 4. Kształtowanie perspektywy tworzenia satysfakcjonującego związku małżeńskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17706 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50358 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Bibliogr. s. 116-120.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6287 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Rok 2012 był poświęcony wielkiemu pedagogowi, nauczycielowi, wychowawcy i przyjacielowi dzieci - Januszowi Korczakowi. Ten niestrudzony popularyzator miłości do dzieci - heroicznie im oddany, odcisnął swoje piętno na naszej wiedzy o najmłodszych. Wszelkie poczynania pedagogów od czasów Korczaka, aż po dzień dzisiejszy w swoich teoretycznych kontekstach nawiązują do poglądów Starego Doktora; zwłaszcza do jego bezgranicznej wiary w to, iż miłość, szacunek i zainteresowanie należą się dziecku niezależnie od jego wieku, kondycji społecznej, wyznawanej religii. (...)O Korczaku ukazało się wiele książek, wspomnień, artykułów zarówno o charakterze naukowym jak i popularnym. Publikacja białostocka stanowi zwartą całość rozważań o korczakowskim systemie wychowawczym i obok znanych faktów, zawiera elementy, które nie są tak popularne jakby się zdawało, a to z racji ich umiejscowienia nie w głównych dziełach Korczaka, ale w jego artykułach rozsianych w prasie polskiej okresu przedwojennego, zwłaszcza w czasopismach regionalnych.Autorzy tekstów potrafili ukazać działania wobec dziecka nie tylko w teorii, ale również w praktyce. Nawiązując do teraźniejszości wskazali, jak należy interpretować i wcielać w życie słuszne postulaty wychowawcze Korczaka. (...)Podsumowując, publikacja jest pod każdym względem cenna i powinna ukazać się w druku. Jej nowatorstwo polega na pokazaniu dziecka w skomplikowanej historii społecznej i recepcji idei Korczaka w praktycznej działalności wychowawczej".Z recenzjiprof. dr hab. Hanny Markiewiczowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18572 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej